25 липня 2020

УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

 Адміністрація Червонотоківської школи намагається керуватися інтересами й потребами дітей, які там не

лише вчаться, а й живуть повноцінним і духовним життям. І саме через шкільне самоврядування, яке пройшло

довгий шлях, до початку безпосередньої практики, відбувається процес підготовки майбутніх активних

громадян нашої держави, із глибоко усвідомленою життєвою позицією, почуттям національної самосвідомості,

які б змогли розв'язувати як щоденні, так і масштабні завдання, приймати власні рішення.

Учнівське самоврядування — це спосіб організації життя учнівського колективу, залучення учнів до

планування, організації контролю та підведення підсумків їх навчальної, трудової, суспільно — громадської

діяльності.

Учнівського самоврядування забезпечується такими принципами:

• чітке визначення реальних прав та обов'язків кожного;

• діяльність не від нагоди до нагоди, а щоденно і щохвилинно як постійний фактор життя школи, класу;

• надання гласності вроботі органів учнівського самоврядування;

• поєднання самостійності учнівського самоврядування з вимогливістю до нього з боку педагогів,

  адміністрації та відповідальністю за справи, які входять у сферу його компетентності;

• повага всіх — і учнів, і вчителів - до вимог і рішень учнівського самоврядування;

• довіра до учнівського самоврядування, залучення його органів до серйозних відповідальних справ,

   недопустимість перетворення самоврядування в пусту гру.

Під час організації учнівського самоврядування ми враховували такі етапи його розвитку. 

Перший етап - організаційна робота .

Його головне завдання полягає в зосередженні уваги педагогічного та учнівського колективів до проблем

учнівського самоврядування, засідання методичних об'єднань класних керівників, батьківських, учнівських

зборів з проблем організації учнівського самоврядування в навчальному закладі.
 
Нацьомуетапі розв'язуютьсятакі питання:

• розробляється оптимальна структура учнівського самоврядування;

• визначається метата завдання учнівського самоврядування;

• визначаються права та обов'язки органів учнівського самоврядування.

Другий етап - полягає в організації безпосередньої роботи учнівського самоврядування.

В ході його реалізації організовується практична діяльність органів учнівського самоврядування, уточнюються

функції кожного виконавчого органу, його членів, виходячи із їх прав і обов'язків, проводиться систематичне

навчання активу з питань планування, проведення засідань, рейдів, чергувань тощо.

Третій етап - характеризується постійним удосконаленням організаційної діяльності учнів.

На цьому етапі:

• розширюється роль учнівського самоврядування в житті школи в міру нагромадження дітьми

організаторського досвіду;

• в його структурі створюються нові тимчасові формування, об'єднання, клуби за інтересами тощо;

• розширюються права та обов'язки органів учнівського самоврядування, вдосконалюється його структура.

 
 Основною метою діяльності учнівського самоврядування є:

• розвиток співробітництва та розширення дружніх стосунків серед дітей;

• виховання у дітей віри у себе, в свої сили, любові до своєї родини, до краю, в якому народився, до України;

• вивчення минулого свого народу;

• збереження природи рідного краю;

• утвердження та примноження традицій українського народу;

• прищеплення любові до праці;

• залучення до різних видів мистецтва та культури;

• розвиток творчих здібностей та інтелектуального потенціалу особистості;

• надання необхідної інформації, технічної та іншої допомоги членам об'єднання.

 Для досягнення мети об'єднання вважає пріоритетними такі напрямки діяльності:

• організація і проведення культурно-освітніх, спортивних та інших масових заходів;

• участь у заходах по охороні навколишнього середовища;

• утвердження та примноження традицій свого народу.

 Функції:

• Забезпечення порядку в школі, організація чергувань в школі, в класах.

• Організація дозвілля на перервах.

• Проведення загальношкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок.

• Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

• Організація роботи по збереженню шкільного майна, води, електроенергії, підручників.

• Організація роботи по благоустрою території школи.

• Керівництво роботою гуртків у школі.

• Підготовка і проведення конкурсів, творчих свят, змагань.

• Контроль за відвідуванням учнями школи.

• Організація трудових загонів старшокласників.

• Участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік.